شهرک چیتگر منطقه 22

منطقه 22 تهران چگونه بوجود آمد ؟

همانطور که میدانید نیاز شهر تهران به مسکن همیشه یکی از دقدقه های دولت و شهرداری بوده است . رشد ساخت و ساز در تهران بگونه ای پیش رفت که بسیاری از مناطق تهران مخصوصا منطقه 1 و 2 دیگر زمینی برای ساخت ندارند و خانه های کلنگی نیز در این منطقه تبدیل به برج ها و ساختمانهای جدید شده اند .

منطقه 22 تهران چیتگر

طرح تبدیل منطقه 22 تهران به شرایط کنونی پییشینه بسیار طولانی دارد و تقریبا میتوان گفت از دهه شصت در جریان بوده . در زمان جنگ 25 درصد این مناطق به علت دسترسی مناسب به پایتخت در اختیار نیروهای مسلح قرار گرفت و در سال 1370 نیز توسط شهرداری طرح توسعه این منطقه به جریان افتاد و و بر اساس خط مشی شورای نظارت بر گسترش شهر تهران تصمیم بر آن شد که این منطقه کلیه نیازهای غرب تهران را پوشش دهد .

منطقه 22 چه جمعیتی را در خود جای داده است ؟

بر طبق سرشماری اواخر سال 1390 جمعیت این منطقه حدود 128 هزار نفر بوده و در سال 1400 جمعیت این منطقه 500 هزار نفر تخمین زده شده است و با توجه به جمعیت 8 میلیون نفری شهر تهران ( طبق آخرین آمار در سال 1395 ) میتوان گفت که این منطقه هم اکنون در حدود 6.25 درصد جمعیت تهران را در خود جای داده است که با توجه رشد روز افزون ساخت و ساز در این منطقه این آمار قطعا افرایش چشمگیری خواهد یافت

دسته بندی مناطق شهرک چیتگر

  • منطقه ی غربی دریاچه ی چیتگر: یکی از مناطق مهم در ناحیه چیتگر می باشد که ساخت و ساز زیادی در این ناحیه در حال انجام است. اکثر پروژه های سنگین ساختمانی در این ناحیه قرار دارد. از آن جایی که این ناحیه فاصله ی چندانی با خود دریاچه ندارد. محلی برای ساخت پروژه های لوکس ساختمانی است.این منطقه از سه قسمت تشکیل شده است.

 قسمت A که تقریبا تمامی پروژه های آن تحویل داده شده است و قسمت های B و C که تا دو یا سه سال آینده تکمیل و آماده ی تحویل می شود و فرصت بسیار مناسبی برای سرمایه گذاری است و هم اکنون نیز پروژه های این دو ناحیه به صورت امتیازی داد و ستد می شود.

  • منطقه ی بلوار کوهک: این منطقه شامل پروژه ها رو به رشد زیادی است. این ناحیه بسیار پرطرفدار و در نزدیکی پارک چیتگر قرار دارد. وجود ایستگاه مترو چیتگر این منطقه را به یکی از مناطق پرطرف دار منطقه ی 22 تبدیل نموده است.
  • منطقه ی شمالی اتوبان شهید خرازی: شاید این منطقه نسبت به دیگر مناطق نام برده شده از رواج کمتری برخوردار باشد. اما زمین های بکر و دست نخورده ی این قسمت نیز می تواند فرصتی مناسب برای سرمایه گذاری ایجاد نماید. از پروژه های مسکونی احداث شده در این ناحیه می توان به برج لوکس سفید، مسکونی شمشاد و … اشاره نمود.
  • شرق آزادگان منطقه ی خرگوش دره: این منطقه یکی از دور ترین مناطق به دریاچه ی چیتگر می باشد. این منطقه برای افرادی که می خواند در سکوت و بدون هیایو زندگی نمایند؛ یک مکان مناسب است. اکثر پروژه های مسکونی این منطقه در حال ساخت هستند.

دسته بندی شهرک های منطقه 22 چیتگر

  • شهرک راه آهن یا گلستان: این شهرک یکی از قدیمی ترین شهرک های ناحیه ی 22 است. این شهرک بین بخش شرقی، دریاچه و اتوبان آزادگان قرار دارد. این شهرک بر خلاف بسیاری از مناطق ناحیه ی 22 که دارای بافت آپارتمانی است. دارای خانه های ویلایی زیادی است و جمعیت قابل توجهی را به خود جذب نموده است.
  • شهرک چشمه: این شهرک نیز از مناطق بسیار قدیمی ناحیه ی 22 می باشد. بافت این منطقه نسبتا قدیمی است و دارای قدمت 30 تا 40 ساله می باشد. اکثر خانه های این منطقه را ساختمان های ویلایی و آپارتمانی با نهایت دو یا سه طبقه تشکیل می دهند.
  • ناحیه خوش آب و هوای سرو آزاد: این منطقه دارای بهترین آب و هوا برای زندگی است و در ابتدا برای پرسنل ایران خودرو ساخته شد. اما به مرور زمان دستخوش تغییرات شد و اکنون ساختمان های جدید و مدرنی در این منطقه در حال ساخت است.
  • ناحیه ی دهکده ی المپیک: این ناحیه که جز نواحی منطقه ی 22 می باشد. دارای بافت قدیمی است که مربوط به قبل از انقلاب می باشد. این منطقه به باغ های کن بسیار نزدیک است و یکی از مناطق آرام منطقه ی 22 محسوب می شود.

برخلاف منطقه های دیگر تهران که یا دچار فرسودگی بافت هستند و یا زمینی برای ساخت و ساز در آنها وجود ندارد منطقه 22 کماکان در حال ساخت و ساز میباشد و پیش بینی میشود این روند تا 10 الی 15 سال دیگر نیز اداده یابد . با توجه به مشکلات پیش آمده برای جریان هوای تهران از غرب و محدود کردن برج های این منطقه به 12 طبقه برای حل این مسئله میتوان به ادامه این روند در سالهای آینده امیدوار بود .

برای کسب اطلاعات بیشتر پیرامون پیش فروش پروژه ستین در منطقه 22 تهران میتوانید با کارشناسان ما در تماس باشید .

دیدگاهتان را بنویسید

Call Now Buttonتماس با ما